Total Pageviews

Wednesday, October 24, 2012

Hello!!!

Fuhh!!..b'sarang dah blog aku nih!...maklumlah...sekarang ni kan dah jd PEKERJA...hahha..mcm hebat je kan kerja aku nih!....hurmmm....i gonna start with my new life now at Shah Alam...hebat x!...dr zaman belajar dulu org kate..."ko ni asyik kat melaka je...p lah belajr kat tmpt jauh2 sikit!"....ha!..nk ambik ko...kappppooowww!...jauh kan aku kerja...hahhaa..bila dah kerja jauh...nk tau ape dieorg kate..."jauhnye ko kerja...kat melaka nih x de ke kerja yg ikut kelulusan ko!"....kena lg!.....aku...mestilah dah stand by dgn jwpn2 ny...hahaa...jwpn aku ringkas jerk..."dah rezeki aku kat tempat yg jauh..."...ambik sebijik!...hahhaa

Dlm proses nk mencari kerja tu...aku bnyk dapat tentangan dr parents aku..biaselah aku ni kan anak  manje...so..nk kerja jauh2 tu mmg x dpt lah..alasan nye sbb x de sape yg nak tgk2 kan aku...hurmm....lepas dapat tentangan nk kerja kat KL sebagai Internal Auditor...my parents bg aku mencari kerja kat Shah Alam nih!...korang nk tau knp??..sbb nye...akak aku yg sulung ade kat sini!..so..adelah org yg menjaga aku!....hahhaa...berat hati gak aku nk p sini dulu..sbb dah biase duk ngan parents kan...nangis2 tuh biase lah...mcm jauh je kan..pandu kete 2 jam dah sampai!..haha...anak manje...hurm..aku ni plak ade 1 habit...bila dah jauh2 ni aku x blh kalu dgr suara ayah atau mak aku dlm phone...nant aku nangis!...padahal x de cite sedih pon...tp aku mmg mcm tu..hati kecik katekan...anak manje...hahhaaa...

Ok...Alhamdulillah...x sampai seminggu aku dduk kat Shah Alam ni...aku dapat kerja Kontrak kat HICOM Shah Alam...name company tu Johnson Control Automotive...korng pernah dgr x??..confirm x pernah kan...company nih company automotive...pengeluar part2 kereta lah...kerja kat sin seronok!..tp yg x seronok nye kerja!...aku kurng kerja...boring kot!...kat dlm company nih!...aku ade jg lah minat2 jg kat sorang mamat nih!...mase knl tuh die tunang org...now dh jd suami org dah!...melepas aku kan!..x pe..minat2 jerk...aku kerja situ x lama pon...3 bulan jerk...lepas raya aku berhenti...aku dpt offer tempat lain...terpaksa lah aku meninggal kan segala kenangan2 kat situ....nk x tgk gmbr2 org yg paling rapat dgn aku kat sane...jom tgk kat bawah nih!...hehhee...

Ini die....Kak Zura...sama masuk kerja dgn aku jg...tp die still lg kat sana hbs kan kontrak sampai awal bulan 12 nant...Very nice, friendly person...aku mmg sentiasa berkepit jerk ngan akak nih!...hehhe...akak ni duk kat depan aku jerk...alamak! gmbr ni main lari2 plak lepas adjust!...

Next, ha!..ni minah kepoh nih!..hehhe...oppss!!..kang die dtg serang aku plak..hehe..ni Aisyah...die ni mmg famous kat kilang tuh..maklumlah..keje kat bahagian event management kan...

Ni Mak Cik Seri...die ni cleaner kat tempat aku...tp aku ngan kak zura mmg sgt rapat dgn mak cik nih!...Mak cik ni sgt baek...yg paling best nye..kalu tiap2 kali ade meeting2 boss besar n ade mknan lebih..die pasti akan simpan kan untuk kami...hehhe...love u lah mak cik...

Ni plak kak Melor...seorg yg sgt ,embut org nye..hehhee....apa yg nk cite pasal kak melor ek!..sbb aku mula rapat ngan kak Melor ni after sambutan buka puasa kat kilang...hurm..yg pasti she's very nice n full of knowledge jg!..hehee
Yeah!...ini die SIFU sy!....Kak Maz....She's very nice,friendly person...SIFU yg sush nk jumpa kat mane2 nih!...hehe...Kak Maz x lokek ilmu nk mengajar...serba sedikit ilmu yg die ajar tuh...aku dpt praktik kan kat tempat kerja baru nih!...hehehe...Then 1 je kak Maz nih!..bila die tengah banyk kerja..jgn lah tegur die...takut!..hehhe...



Okey....so korang dah kenal dah kan dgn kawan2 aku yg paling rapat kat Johnson dulu...hehe..kat tempat kerja baru nih aku x lah bnyk kawan sgt sbb nye..staff pon x ramai..aku berkawan dgn boss2 jerk..hahha....*budget bagus kan aku nih nak kawan dgn org yg berpangkat2 nih!..hahha* Hurrrmmm...apa lg ek nak cite...mcm dah x de bende nk cit...tunggu lah aku nye next cite yg x tau bila akan di- update...haha...see ya!!.....love u allz...;-)


No comments:

Post a Comment