Total Pageviews

Monday, November 4, 2013

Salam Tahun Baru Islam 1435 Hijrah

Assalamualaikum w.b.t n salam sejahtera bloggers...Aku doakan korang semua sehat walafiat n sentiasa mendapat keredhaan dari Allah S.W.T...Merujuk kpd kalender yg ada atas meja aku ni n aku tau korang sume pon mesti tau punya kan3??....Ok hari ni hari terakhir untuk tahun 1434Hijrah menurut kalender Islam...Maknanya esok akan menjadi Tahun Baru Hijrah iaitu 1 Muharam 1435 Hijrah...

Apa azam tahun baru korang??..Jangan ingat setiap 1 January XXXX tu je yg korang kena tanamkan azam tahun baru..Tahun Islam ni pon sama jg dgn Tahun Baru...Bezanya cuma Tahun Islam kita raikan pada setiap 1 Muharam setiap tahun Hijrah n tahun yg kite ikut sekarang ni ialah  kalendar Barat yg kita raikan pada setiap 1 January XXXX setiap tahun....

Ok, korang nak tahu ape azam aku??...hurmm...bnyk sgt yg aku azamkan ni..takut x tertunai plak nanti...nak aku senaraikan satu per satu ker??....alamak!..segan lah plak nak bgtau azam aku kat korang...But "Sharing is Caring" kan3?...hehhe..But I think I don't want to share with u ollzz...hehhe...Biarlah ianya menjadi rahsia..

Actually, Tahun Baru ni banyak sgt aku tanamkan azam untuk membina n maju dalam kerjaya, kehidupan, keluarga, kesenangan...Mudah- mudahan Allah memberkati perjalanan hidup aku n mempermudahkan urusanku dlm mencari rezeki n mencari Keredhaan dari-Nya..

Hope u ollz pon mcm tu jg...Aku doakan korang sume yg membaca blog aku nih sentiasa diredhai oleh Allah...

Ok lah uollz..nak out dulu...sebelum tu aku nak sertakan sekali doa2 untuk Tahun Baru...Amal kan setiap kali Tahun Baru Islam k...






SELAMAT MENYAMBUT AWAL MUHARRAM 1453 HIJRAH





No comments:

Post a Comment